savesavesave

sett att många bloggar jag läser verkligen gått in på att spara pengar! så jag tänkte haka på det! Åker till USA nästa sommar och vill verkligen ha lite pengar där haha;) Så jag har satt upp lite "mål" som ska gå bort HELT tills jag känner att jag har lite pengar


Inte köpa onödiga kläder tex "åh den var snygg, kommer aldrig använda men vi tar den" utan sånt som jag VERKLIGEN behöver.

Inte äta ute alls, får blir någon gång på helgen men ska försöka hålla mig borta från det! Inte ens fika, får fika ensam hemma istället;)
 
Inte alls gå in i affärer där jag vet att jag vill ha grejer, då vet jag att jag inte kommer kunna stå emot.

Ha en burk där jag lägger i småpengar (kronor osv) tillslut har man en fin slant där;) Har alltid massa lösa pengar som jag vet vart dom tar vägen... 
 
JAG ska prata med mamma när jag vill köpa något, hon är bra på att säga för och nack delar med köpet!

Detta var mina tips till er som vill spara lite pengar! Har ni något mer tips får ni jättegärna skriva det i en kommentar!! skulle bli så glad för mer hjälp!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0